piatok 18. júla 2014

(Ne)odbornosť

Ahojte, kedy si podľa Vás môže človek začať vravieť, že niečo vie, prípadne, že je už odborník? Keď to ma vyštudované, robil to niekoľko rokov, prípadne aspoň má za sebou určité praktické skúsenosti?

Nemám rád, keď hocikto zhadzuje niekoho iného, že niečo nevie, len preto, že to nemá vyštudované, nerobí v tej oblasti a pod. Táto vec sa týka veľkého množstva ľudí aj v mojom okolí, ale ide tu samozrejme aj o mňa. Viacero ľudí sa diví, na čo všetko som sa to dal, ale ja nič nerobím iba tak.

Moje aktuálne hlavné činnosti:
- akva- a teraristika
- zahradkárčenie
- podnikanie
- stavebné činnosti
- MLM

Pritom ku každej z týchto činností mám určitý konkrétny základ.

Akva a teraristika - zvieratá som mal vždy rád. Keď som bol malý chlapec, tak som nemohol mať žiadne zviera kvôli času, peniazom a bratovej alergii na chlpy :(. Lenže hneď ako to bolo trochu možné, chystal som sa na chov viacerých zvierat (treba to predsa dobehnúť od detstva). Potom prišla k tomu aj práca v rovnakej oblasti a už sa to rozbehlo :). Teraz mám toho doma pomerne dosť, ale s postaveným domom toho príde ešte viac, na čo sa už teraz veľmi teším.

Zahradkárčenie - rastliny som mal rád tiež už od cca puberty. Doma sme mali pár bytových kvetov, ale domáce podmienky neboli vhodné na pestovanie viacerých zaujímavejších druhov. Postupne som sa však kompletne staral o dve záhradky až kým som šiel na výšku. Potom som mal prestávku až po skončenie výšky. Teraz mám na byte zopár kvetov a paliem, ale podmienky tiež nemám ani zďaleka ideálne. Ale už mám svoj pozemok a tak sa už mám o čo starať a už sa nemôžem vyhovárať ani na zlé podmienky :D. Ale rozbehnúť vo väčšom sa to dá až po nasťahovaní, keďže polievanie je dosť dôležité a nasadiť si toho viac bez pravidelného polievania by bola škoda času a aj peňazí.

Podnikanie - kapitola sama o sebe, keďže pracovať pre niekoho a byť svojim pánom je jasný rozdiel. Vždy som plánoval, že budem mať vlastnú firmu a to som si už splnil. A keďže mám k tomu aj školský základ a viacero praktických skúseností s rozbiehaním s.r.o., nebol problém to realizovať.

Stavebné činnosti - toto robí v mojom okolí najväčší problém. Sám som sa pustil do stavby vlastného domu. Samozrejme základ bol dobre spracovaný projekt, s ktorým som veľmi spokojný. Keďže sa technológiám, postupom, možnostiam ohľadne rodinných domov venujem už cca 7 rokov, tak si nemyslím, že by bol v niečom problém, keď som sa do toho pustil bez odbornej firmy. Samozrejme niektoré veci nie je možné realizovať sám, ale zatiaľ ide všetko podľa plánov a múry už pekne rastú do výšky. Dá sa ísť podrobne podľa projektu a tak nevidím väčší problém v žiadnej časti výstavby. Už len, aby si aj dedina, kde staviam, splnila svoje sľuby :).

MLM - toto je taký bonus. Kto vie, čo to znamená a pozná aj bližšie fungovanie, tak nepochybuje. Kto si to nechce nechať vysvetliť, s tým ja nemám ako pohnúť a musí len vidieť, ako sa mi v tom darí. Možno to potom pochopia aj títo skeptici. Ja v tom vidím svoju budúcnosť a som rád, že som sa k tomu dostal vďaka vtedy neznámej osobe, ktorej budem vždy vďačný a dôveroval som vtedy a verím aj teraz po viacerých rokoch. Našiel som si vďaka tomu okruh veľmi skvelých ľudí, s ktorými sa veľmi rád stretávam.

Takže aj keď som vyštudoval ekonomické oblasti a pracoval som viac ako IT odborník, aj tak medzi veci, ktoré robím radšej, patria úplne iné veci. V škole sa tak-či-tak učia teoretické veci, ktoré mi boli pri prvom klasickom zamestnaní iba malým základom a aj tak som si musel všetko podrobne naštudovať. Po prejdení do IT oblasti to bolo to isté. Zo školy k tomu žiadny základ, takže tam som sa naučil všetko od základov a išlo to dobre. Teraz sa venujem iným vyššie uvedeným veciam a tiež idú veľmi dobre, takže ja som so svojím smerovaním života spokojný. A konečne sa môžem živiť aj vecami, ktoré ma bavia viac.

Príjemný deň prajem.
Ing. Peter Mošať


Som mladým podnikateľom v rôznych oblastiach (obchod, služby, dizajn) a tiež autorom tohto blogu. Prezentujem tu vlastné názory a postrehy na rôzne témy bežného života. Niektorým to môže pomôcť urobiť si vlastný názor na danú tému. V prípade záujmu ma neváhajte kontaktovať.

3 komentáre: