streda 27. augusta 2014

Životné prostredie

Tento rok som už viackrát mal celkom zaujímavý rozhovor o tom, čo sa to deje s počasím. Nie som odborník na celosvetové počasie, ale počasie na Slovensku ma celkom zaujíma. Ale nejde iba o počasie, ale celkovo o životné prostredie okolo nás.

Som rád, že žijem na Slovensku, kde máme peknú prírodu a netreba nikde na Slovensku cestovať príliš ďaleko, aby sme sa vedeli dostať k našim prírodným krásam. Len neviem, prečo si viacerí ľudia ničia to, čo nám vlastne ani nepatrí a len obývame našu planétu, ktorá nám dovoľuje tu bývať a využívať možnosti (teda zatiaľ to ešte dovoľuje). Nepochopím, prečo sa odpadky nachádzajú v parkoch, potokoch, na horách, v lesoch, prečo si vedome znečisťujeme vzduch, ničíme zeleň, znečisťujeme naše čisté vody atď.

Ale aj naša planéta má nejaké hranice a v poslednom čase nám dáva najavo svoju nespokojnosť s tým, ako sa správame k životnému prostrediu. Prívalové dažde, povodne, zosuvy pôd, krupobitie... To je len časť, s čím sa musíme v poslednom čase viac vyrovnávať. A to ešte máme šťastie, že sa nám zatiaľ vo väčšom vyhýbajú zemetrasenia, tornáda a pod. Ale dokedy?

Ale na druhú stranu ma teší, že v poslednom čase sa vytvorilo viacero veľmi aktívnych skupín práve na ochranu životného prostredia. Viem, že viaceré väčšie spoločnosti existujú medzinárodne a aj na Slovensku už dlho, ale potom sú väčšinou aj zamerané na celosvetové problémy - niečo sa dá riešiť aj na Slovensku, ale ide väčšinou o väčšie projekty. Ale už sa objavujú aj menšie organizácie, ktoré naše životné prostredie aktívne čistia, príp. riešia iné lokálne problémy na Slovensku. Za toto som im veľmi vďačný a rád ich podporujem rôznymi spôsobmi podľa aktuálnych možností.

Som jeden z tých ľudí, ktorím nie je životné prostredie ukradnuté. Žiaľ nemôžem povedať, že by som bol v tomto dokonalý. Snažím sa a moje snahy sa ešte rozšíria, keď to bude možné a nebudem zaťažený toľkými inými projektami. Keďže sa však zatiaľ musím pohybovať medzi minulým, terajším a budúcim domovom, tak som istými vecami obmedzený. Ale verím, že sa to po presťahovaní zmení a budem sa môcť tomu venovať viac aj v okolí môjho budúceho bydliska, kde viem, že problémy so životným prostredím sú a neriešia sa.

V poslednom období si však už viacero ľudí uvedomuje, čo spôsobujú životnému prostrediu oni, prípadne okolie. Snažia sa zlepšiť si správanie voči prírode a vždy, keď sa môžem o tom s niekym porozprávať a prípadne aj pomôcť alebo poradiť, rád to urobím.

Keby ste mali nejaké otázky k čomukoľvek ohľadne životného prostredia na Slovensku, príp. chceli pomôcť zlepšiť ho a pritom ste nevedeli, kde a ako začať, pokojne sa mi ozvite. Rád pomôžem a poradím.


Príjemný deň prajem.
Ing. Peter Mošať


Som mladým podnikateľom v rôznych oblastiach (obchod, služby, dizajn) a tiež autorom tohto blogu. Prezentujem tu vlastné názory a postrehy na rôzne témy bežného života. Niektorým to môže pomôcť urobiť si vlastný názor na danú tému. V prípade záujmu ma neváhajte kontaktovať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára